"Orange utrzymuje pozycję lidera rynku komórkowego i utrzymuje udział w wartości rynku na poziomie 30,8%" - powiedział prezes grupy Maciej Witucki na telekonferencji.
W raporcie spółka podała, że z wyłączeniem wpływu decyzji regulacyjnych, przychody segmentu wzrosły w II kw. o 3,2% rok-do-roku, słabszy wynik odzwierciedla obniżkę stawek MTR (Mobile Termination Rates) za SMS (z 15 gr do 8 gr, wprowadzoną w styczniu 2011).
"Wzrost przychodów wynikał przede wszystkim ze znacznego przyrostu bazy klientów, która w II kw. 2011 zwiększyła się o 116 tys., przekraczając 14,5 mln. W efekcie, Orange utrzymał pozycję największej sieci komórkowej w Polsce. Przyrostowi liczby klientów towarzyszył wzrost ruchu, przy jednoczesnej odporności wskaźnika ARPU z usług detalicznych na presję cenową" - czytamy w raporcie.

W II kw. EBITDA segmentu mobilnego wzrosła o 13,0% kwartał-do-kwartału, a marża ponownie przekroczyła poziom 30%.
"Te dobre wyniki zostały osiągnięte głównie dzięki wzrostowi przychodów przy jednoczesnej optymalizacji kosztów niezwiązanych ze sprzedażą" - oceniła spółka.
W I poł. 2011 roku spółka miała 1183,00 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 609,00 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 7519,00 mln zł wobec 7860,00 mln zł.











